Co se učíme

Kategorie: Co se učíme Zveřejněno: neděle 4. září 2016 20:58 Napsal Marta Stoklasová

 

CO NÁS ČEKÁ V KVĚTNU U KYTIČEK

 

KYTIČKA PRO MAMINKU (6.5. – 19.5. 2019)

- rozhovory o maminkách a dalších členech rodiny, rodinných rituálech, oslavách

- dokreslování obličeje – vnímání detailů a rozdílů v barvě a délce vlasů, barvě očí a dalších znaků

- vytváření květinového přání ke Dni matek

- vyrábění sladkého dárečku pro maminku

- příprava vystoupení na Den matek (19.5. 2019) 

Malí mravenečci:

·       básničky :Malý brouček, Každé ráno na kopeček

·        dramatizace: Polámal se mraveneček

·        písnička: Ukolébavka pro broučka

·        Taneček: Mravenčí ukolébavka)

- námětové hry: Na rodinu, Na maminky, Na povolání

- pozorování kvetoucích stromů a rostlin v přírodě

- vnímání koloběhu života: mládí x dospělost x stáří, vedení k úctě ke starším lidem 

 

ZVÍŘECÍ RODINKA (20.5. – 31.5. 2019)

- názvy domácích zvířat a jejich mláďat

- Co můžeme od zvířátek získat? (vajíčka, mléko, vlna …) Jak nám dělají radost? (pejsek, kočička a další mazlíčci), péče o zvířátka a bezpečné chování (setkání s neznámým pejskem apod.)

- návštěva kravína, vycházka k pastvině (seznámení s nebezpečím úrazu při setkání se zvířaty, sáhnutí na ohradník)

- zpracování mléka: výroba vlastního jogurtu, sýru nebo másla (domluvíme se s dětmi), exkurze ve výrobně sýrů

- pokus s vajíčkem: „gumové vejce“ , pozorování skořápky a jejích vlastností

- výtvarné ztvárnění zvířátek různými technikami

- seznámení s písničkou Krávy, krávy jak si vlastně povídáte?, napodobování zvuků, logopedická chvilka

- návštěva výstavy strojů u pana Haška

 

Předškoláci:

- dokreslování obrázků

- grafomorické cviky: vlnovka, spirála

- skládačky: tangramy

- počítání kytiček

- rozvoj sluchové paměti: rozlišování slov

- rozvoj jemné motoriky: navlékání korálků, konstruktivní hry se stavebnicemi

- zapamatování si postupu práce

- vedení k dokončení úkolu

 

 

Co nás čeká v květnu u Sluníček

 

Téma na květen:

 

6.5.-31.5.2019

Sluníčko, sluníčko, popojdi maličko, ukaž nám ten krásný svět

 

Hlavním cílem je seznámit děti s jarním počasím a proměnami v přírodě. Podvědomě u dětí vytvářet kladný vztah k přírodě a její ochraně. Upevňovat tělesnou zdatnost, podporovat kamarádství, vztahu k druhému, toleranci, rozvíjet estetické cítění.

*komunitní a diskuzní kroužky:

Budeme si povídat o jarním počasí, o proměnách v přírodě, proč je důležité sluníčko, proč je důležitý déšť. Kdo žije v trávě, kdo létá na kytičku, jaký hmyz a zvířátka známe. Naše maminky budou mít svátek, budeme si o nich povídat, co dělají, jak vypadají, co mají rády

*výtvarné a tvořivé aktivity:

Motýl- zapouštění barev do klovatiny

Kreslíme sluníčko- kreslící diktát podle básničky

Grafomotorická cvičení- malujeme šnečka, pěkně do kolečka

Tráva- vodové barvy, naklápění papíru, domalování špejlí, lepení květů

Broučci, mravenci- tvoříme z plastelíny

Stonožka- prstové barvy

Dešťová hůl- domalování dešťové hole do jarních barev

Srdíčko pro maminku- máj, lásky čas-svátek maminek

 

*pohybové aktivity:

 

Šnečku, šnečku, vystrč růžky- prolézání textilním tunelem

 Obouvání stonožky- bačkůrky několika židličkám

 Hry s padákem- Na housenku, která se zakuklí, Ťuká, ťuká deštík

 Čáp ztratil čepičku- na barvy

 Malý brouček spinkal v trávě- opakování ranní rozcvičky

 Mraveneček- básnička s pohybem

 Na stonožku- spolupráce dětí v zástupu při chůzi a pohybu

 

*Logopedické hry:

 Foukání do slámky- posouvání vatové kuličky jako potravy

 Přenášení slámkou jako sosáčkem papírové květy

 Názvy hmyzu, květin- slabikování, vytleskávání

 Přednes básniček, písní

 

*Smyslové, námětové hry:

 Přivolávání deště pomocí dešťové hole- děti budou tubus s kamínky převracet ze strany na stranu, poslouchat, jak se kamínky převrací

 Na mravence- kteří sice nevidí, ale dokáží se i tak pohybovat po třídě- se zavázanýma očima dotekem hledají cestu po třídě

 Na hmyz- se zvukovými signály (triangl, dřívka, bubínek)- pohybová reakce na signál

 Námětová hra na domácnost- jak můžu mamince doma pomáhat

Srdíčko- relaxační část po pohybových aktivitách-vnímání tlukotu srdíčka

 

*Pozorování a experimentování:

 Pozorování hmyzu, rostlin lupou, poslouchání přírody se zavřenýma očima

 Hra s hlínou, trávou, stavění domečků pro mravence, broučky

 Stopy v blátě, chůze v kaluži (holínky J)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zobrazeno: 3948